sunnuntai 18. syyskuuta 2011

Roskaretkellä



Vuh vouh!

Täällä taas minä, teidän kaikkein pehmein tuttavanne. Onkin jo syksy, oletteko huomanneet? Pidän kovasti syksystä. Ilma on tähän aikaan aika mukava, ei liian kuuma, muttei myöskään niin kylmä, että on puettava pösilö takki päälle.

Tänään kävin emännän kanssa hauskalla aamulenkillä. Tai minusta se oli pitkä aamulenkki, emäntä kutsui sitä ''roskaretkeksi''. Olen hiukan myrtynyt siitä. Eihän minun seurani nyt sentään niin huonoa voi hänestä olla, että ihan roskamainen olisin. Kävelimme paljon metsässä ja sitten kävelimme vanhan golfkentän läpi. Tiedättekö, sen paikan, jonka lähellä on kiva koira juoksunarussa?

No, kuitenkin, kun tulimme takaisin, emäntä ryhtyi keskustelemaan tuosta ''roskaretkestä''. Keskustelu meni suunnilleen näin:

Emäntä: Olimme Iivarin kanssa roskaretkellä.

Henkilö: Ahaa! Nyt onkin kauniit roskan värit.

Emäntä: Totta, vaikka onkin sanottu, että tänä vuonna on huono roskavuosi.

Henkilö: Roskaa!!
Minusta tuo keskustelu oli yhtä roskaa. Ja kiitän luojaani siitä, että olen värisokea koira, enkä näe niitä hirveitä roskan värejä. Mutta sitä en ymmärrä, miksi roska aivan yhtäkkiä onkin retkeilyn arvoinen asia, kun yleensä minulle paasataan, että roskat on laitettava roskikseen.


Kaikenlaista kukkua sitä joutuukin kuulemaan, kun liikkuu noiden ihmisten typerässä seurassa..

No, mutta hyvää syksyn alkua nyt vaan teille lukijat, tulkaa pian takaisin!

Iiivari

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti