lauantai 22. lokakuuta 2011

Kotoisasti taas



Wuf ja terveisiä maailman tuulista!

Minä poika olen todella ollut viime viikon retkulla, samoin kuin perheeni. Muistanette varmaan minun mainineen siitä jo aikaisemmin? Olin siis koirien seuramatkalla (jota sivistymättömät moukat kutsuvat koirahoitolaksi) ja viihdyin lyhyesti sanottuna mukiin menevästi. Sain uusia tuttavuuksia ja ystäväisiä ja opin millaista elämä on muidenlaisten koirien kotona. Näin myös epämiellyttävän tuttavani, jonka kanssa meillä on aina ollut hiukan nappulat vastakkain, mutta ei siitä mitään riidanjyvästä tullut.

Saatatte nyt ajatella, että olen ollut retkellä jossakin perin kaukana, kuten siellä missä pippuri kuuluu kasvavan, mutta ei. Olin ihmisten mukaan aika lähelläkin, alle sadan kilometrin päässä kotoa, mutta oli siellä silti hyvin erillaista kuin tässä talossa, jossa on kaikki tutut henkilöt ja kaikki rikki kalutut leluni ja nojatuolit, joissa voi maata kyllästymiseen asti. Sillä tavalla tuo koirien seuramatkapaikka oli kotoni kanssa samanmoinen, että asuimme kaikki koirat samantyylisessä talossa. Siis oikeassa kotitalossa (tosin ei meidän kotitalossa, mikäli ette vielä saaneet siitä selvyyttä) Emme asuneet häkeissä, kuten joissakin seuramatkakohteissa kuulutaan asuvan. Asuimme myös sen perheen ihmisten keskellä, kuten kodeissa kuuluu usein asua. Minä olen toki niin viehättävän charmikas heppu, että hurmasin varmasti nuo henkilöt oikein suuresti.

Nyt kun olen taas kotona ja saanut levättyä hiukan univelkojani pois, kestää hetken oppia taas tähän verkkaisen rauhalliseen ja hiljaiseen seurakoiran elämään. Emäntä kyllä virkkoi, että minulle tulisi ensitilassa hankkia seurakseni pieni ystävä, mitä hän kyllä hyvin usein ehdottelee nähtyään jonkun toisenkin viehättävän koiraeläimen. Pappa kuitenkin tyrmäsi ehdotuksen välittömästi, joten minun on siis pyyhittävä ajatus häntäpuolisesta ystävästä saman katon alla.

Mutta nyt minua alkoi ramaisemaan makkarakeittonappuloiden tähden niin peijoonisti, että käyn taas nukkumatin seuraksi harmaaseen nojatuoliin, jonka saatette nähdä ylläolevasta kuvasta. Säyseää sunnuntainjatkoa, pehmeät lukijat!

Nuolaisuin ja halein, Iivari

Ps. Mikäli halajatte itsekkin kertomaani seuramatkakohteeseen, katsokaa seuraava nettisivusto: http://www.hoidogki.fi/ (jos jaksatte selata sivun kuvagallerian viimeiselle sivulle, saatatte nähdä tutut kasvot)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti